منابع و مآخذ
الف) منابع فارسی
- اردلان، امید (1395). «طراحی و تبیین الگوی نوآوری در ارتش بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری حضرت امام خامنهای (مدظلهالعالی)»، فصلنامه مدیریت نوآوری، دوره 5، شماره 4، صص 135-110.
- حقشناسی گرگابی، محمد؛ کیماسی، مسعود (1396). «شناسایی و ارائه چارچوب مولفههای نوآوری استراتژیک (مورد مطالعه: پارکهای علم و فناوری تهران)»، فصلنامه مدیریت توسعه فناوری، دوره پنجم، شماره 3، صص 205-169.
- حقیقت، عطیه (1396). «ارائه مدل اولویتبندی عوامل موثر بر نوآوری باز با استفاده از روش دیمتل»، فصلنامه رشد فناوری، سال سیزدهم، شماره 51، صص 15-8.
- دهقانیپوده، حسین؛ پاشایی هولاسو، امین (1395). «تاثیر فرهنگ سازمانی بر ظرفیتها و محرکهای نوآوری دفاعی»، فصلنامه مدیریت توسعه و تحول، شماره 27، صص 43-27.
- دهقانیپوده، حسین؛ پاشایی هولاسو، امین (1396). «طراحی الگوی توسعه نوآوری سازمانهای دفاعی با رویکرد راهبردی»، فصلنامه راهبرد دفاعی، سال پانزدهم، شماره 57، صص 42-1.
- دهقانیپوده، حسین؛ پاشایی هولاسو، امین؛ شفقت، ابوطالب؛ ابنالرضا، سیدمجید (1397). «شناسایی و اولویتبندی عوامل موثر بر چابکی سازمانی در یکی از سازمانهای نیروهای مسلح»، فصلنامه مطالعات بینرشتهای دانش راهبردی، سال هشتم، شماره 31، صص 32-7.
- سرینیواسان، ون (1381). مدیریت نوآوری صنعتی – مفاهیم و تکالیف، ترجمه عقیل ملکیفر و همکاران، تهران: موسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاعی.
- شاهین، آرش؛ صادقبیگی، ارمغان (1394). مدیریت نوآوری، اصفهان: جهاد دانشگاهی.
- شفقت، ابوطالب؛ الیاسی، مهدی؛ طباطبائیان، سید حبیبالله؛ بامداد صوفی، جهانباز (1395). «گونهشناسی فرآیندهای موفق نوآوری دفاعی پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران»، فصلنامه مدیریت نوآوری، سال چهارم، شماره 4، صص 154-131.
- شفقت، ابوطالب؛ پاشایی هولاسو، امین (1395). «شناسایی و اولویتبندی عوامل موثر بر نوآوری دفاعی با رویکرد فازی»، فصلنامه مطالعات بین رشتهای دانش راهبردی، سال 6، شماره 24، صص 158-135.
- صادقی، منصور؛ صادقی، علیرضا (1392). «تحلیل مدل عوامل برون سازمانی موثر در توسعه نوآوری سازمانهای پژوهشی صنعتی»، نشریه مدیریت نوآوی، سال دوم؛ شماره 1، صص 20-1.
- محمدی، مهدی؛ باقر سلیمی، سعید؛ بوشهری، علیرضا؛ نظریزاده، فرهاد (1390). مروری بر نظام نوآوری دفاعی پنج کشور (چین، فرانسه، آلمان، انگلیس، اسپانیا)، تهران: موسسه آموزش و تحقیقاتی صنایع دفاعی.
- محمدی، مهدی؛ باقرسلیمی، سعید؛ بوشهری، علیرضا؛ نظریزاده، فرهاد (1388). طراحی نظام نوآوری دفاعی، تهران: مؤسسة آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاعی.
- نادری، علیرضا (1394). نگرشی جامع بر خلاقیت و نوآوری، تهران: دانشگاه عالی دفاع ملی.
- نجفبیگی، رضا (1393). مدیریت تکنولوژی و نوآوری، تهران: انتشارات ترمه.
- نظریزاده، فرهاد؛ مهدینژاد نوری، محمد؛ حجازی، سیدرضا (1391). «نقش و تأثیر عوامل سازمانی مؤثر بر موفقیت نوآوری در صنعت دفاعی »، فصلنامة مدیریت نوآوری، سال اول، شمارة 1.
- نظریزاده، فرهاد؛ مهدینژاد نوری، محمد؛ حجازی، سیدرضا (1392). «نقش عوامل فردی در موفقیت نوآوریهای صنعت دفاعی ایران»، نشریه علمی- پژوهشی بهبود مدیریت، سال هفتم، شماره 4، ص 138-123.
- نقیزاده، محمد و همکاران (1392). «تاثیر قابلیتهای پویا بر توانمندی نوآوری محصول در بنگاههای بخش دارویی ایران»، نشریه مدیریت نوآوری، سال دوم، شماره 3.
ب) منابع انگلیسی
- Attri, R., Dev, N., Sharma, V. (2013). Interpretive Structural Modelling(ISM) approach: An Overview. Research Journal of Management Sciences, 2(2): 3-8.
- Baker, J.; Lynch, K.; Cantillon, S. & Walsh, J. (2014). Equality: From Theory to Action, Feminist Review, 82 (1).
- Bracken, K (2005). The changing Iandscape of defence innovation, defence horizon Journal.
- Braun, V. & Clarke, V. (2006). Using thematic analysis in psychology. Qualitative research in psychology, 3(2), 77-101.
- Chen, J.; Wu, B. & Zhou, Y. (2010). What makes it open: factors affecting the openness of power equipment manufacturing firms in open innovation? IEEE ICMIT, 543-549.
- Chen, Jin; Zhu, Zhaohui; Anquan, Wang (2015). “A system model for corporate entrepreneurship”. International Journal of Manpower, vol. 26, no.6, pp. 529-543.
- Chen, M. H. Wang, H. Y. & Wang, M. C. (2018). Knowledge sharing, social capital, and financial performance: the perspectives of innovation strategy in technological clusters. Knowledge Management Research & Practice, 1-16.
- Cheng, C. C.; Yang, C. & Sheu, C. (2016). Effects of open innovation and knowledge-based dynamic capabilities on radical innovation: An empirical study. Journal of Engineering and Technology Management, 41, 79-91.
- Chesbrough H. W. & Crowther, A. K. (2006). “Beyond high tech: Early adopters of open innovation in other industries”, R&D Management, 36(3): 229– 236.
- Chesbrough, H. W (2007). “Why companies should have open businessmodels”. MIT Sloan Management Review, 48(2): 22-28.
- Christensen, C. M. (1997). The Innovator’s Dilemma, When New Technologies Cause Great Firms to Fail. Harvard Business Review Press; 1st edition (May 1, 1997).
- Churchill, Jr, G.A (1979). A paradigm for developing better measure of marketing constructs, Journal of Marketing Research, Vol.16.
- Faghih, N. DASTOURIAN, B. Sajadi, S. M. Henten, A. & Foroudi, P. (2018). A framework for business model with strategic innovation in ICT firms: the importance of information. The Bottom Line, (just-accepted), 00-00.
- Faghih, N. DASTOURIAN, B. Sajadi, S. M. Henten, A. & Foroudi, P. (2018). A framework for business model with strategic innovation in ICT firms: the importance of information. The Bottom Line, (just-accepted), 00-00.
- Felin, T. & Zenger, T. R. (2014). “Closed or open innovation? Problem solving and the governance choice”, Research policy, Vol 43, Issue 5, June 2014, Pages 914–925.
- Fuller, C. B. & Pitt, M. (Eds.). (1996). Strategic innovation: an international casebook on strategic management. Chapman & Hall.
- Galambos, L. & Sturchio, J. L. (1998). Pharmaceutical firms and the transition to biotechnology: A study in strategic innovation. Business History Review, 72(2), 250-278.
- Gassmann, O., Enkel, E. & Chesbrough, H. (2010). “The future of open innovation”, R&D Management Journal, 40(3): 213- 221.
- Gebauer, H. Worch, H. & Truffer, B. (2012). Absorptive capacity, learning processes and combinative capabilities as determinants of strategic innovation. European Management Journal, 57-73.
- Gebauer, H. Worch, H. & Truffer, B. (2017). Absorptive capacity, learning processes and combinative capabilities as determinants of strategic Agile Innovation. European Management Journal, 57-73.
- Geroski, P. (1998). Thinking creatively about your market: crisps, perfume and business strategy. London Business School Review, 9(2), 1-10.
- Govindarajan, V. and C. Trimble. (2004). Strategic innovation and the science of learning. MIT Sloan Management Review 45(2): 67-75.
- Greco, M.; Grimaldi, M. & Cricelli, L. (2016). An analysis of the open innovation effect on firm performance. European Management Journal, 34 (5), 501-516.
- Halemane, M. & van Dongen, B. (2003). Strategic innovation management of change in the pharmaceutical industry. International Journal of Technology Management, 314-333.
- Hamel, G. and C. K. Prahalad. (1989). Strategic intent. Harvard Business Review. 67(3) May-June: 63-76.
- Hammarfjord, M. O. & Roxenhall, T. (2017). The Relationships Between Network Commitment, Antecedents, And Innovation In Strategic Innovation Networks. International Journal of Innovation Management, 21(04), 1750037.
- Huizingh, E (2015), “Open Innovation: State of the art and Future Perspectives”, Technovation, 31.
- Jacobfeuerborn, B. (2014). An Informational Model of Open Innovation, Studies in Computational Intelligence 541,DOI: 10.1007/978-3-319-04714-0 0_2, Springer International Publishing Switzerland.
- Jafarianrad, MJ, Molaiy, H, & Hezare,Z. (2013). Strategic innovation & innovations’ strategists- new challenge approaches. National Conference in strategic innovation and Entrepreneur, 4th November 2013.
- James, A. D. (2001). The Place of the UK Defense Indnstry in Its National Innovation system : Co-Evolution of National,Sectoral and Technological Systems.
- Jantunen, A. Ellonen, H.K. Johansson , A (2012). “Beyond appearances – Do dynamic capabilities of innovative firms actually differ?” European Management Journal, 30(2), pp.141– 155.
- Kataria. (2013). Strategic innovation: a review & a theoretical framework.
- Kawai, H. (2017). Open Innovation University-Industry Collaboration: Student Idea Contests and Exit Strategy in Japan. Journal of Japanese Management, 1 (2), 31 – 48.
- Keeton, K. E. Richard, E. E. & Davis, J. R. (2018). Strategic Innovation at NASA: The Solution Mechanism Guide. The Journal of Business Inquiry, 16(1 Spec), 50-59.
- Khan, Rabia. Rehman, Abaid Ur & Fatima, A (2017). “Transformational leadership and organizational innovation: Moderated by organizational size. African Journal of Business Management .Vol.3 (11), pp. 678-684.
- Kim, W. C. and R. Mauborgne (2005). Blue Ocean Strategy, Harvard Business School Press.
- King, N, & Horrocks, C. (2010), Interviews in Qualitative Research, London: Sage.
- Krause, W., Schutte, C. & Du Preez, N. (2012). “Open Innovation in South African Small and Medium Sized Enterprises”, Proceedings of the International Conference on Computers & Industrial Engineering (CIE42), Cape Town, South Africa, CIE & SAIIE: 201- 210.
- Krinsky, R. and A. C. Jenkins (1997). When worlds collide: The uneasy fusion of strategy and innovation. Strategy & Leadership. 25(4) July-August: 36-41.
- L Berghman, P. Matthyssens, K. & Vandenbempt. (2012). Value innovation, deliberate learning mechanisms and information from supply chain partners. Industrial Marketing Management. 41 (1), 27-39.
- Lau, W. J. & Lu, W. (2004). How enterprises make strategic innovation? Productivity Research, 7: 143-146.
- Lichtenthaler, U. & Ernst, H. (2009). “Opening up the innovation process: the role of technology Aggressiveness”, R&D Management, 39(1): 38- 54.
- Lindegaard, S. & Kawasaki, G. (2010). The Open Innovation Revolution: Essentials, Roadblocks and Leadership Skills. Wiley; 1 edition.
- Lindelöf, P., & Löfsten, H. (2003). Science park location and new technologybased firms in Sweden–implications for strategy and performance. Small Business Economics, 20(3), 245-258.
- Markides, C. and C. D. Charitou. (2003). Responses to disruptive strategic innovation. MIT Sloan Management Review. 44(2): 55-63.
- Mention, A.L (2011), “Co-operation and Co-opetition as Open Practices in the Service Sector: Which Influence on Innovation Novelty?”, Technovation, 31.
- Merriam-Websters Collegiate Dictionary (2004). 11th Edition, Massachusetts : Merriam-Webster Inc.
- Morris, L., Ma, M., & Wu, P. C. (2014). Agile Innovation: The Revolutionary Approach to Accelerate Success, Inspire Engagement, and Ignite Creativity. Hoboken: John Wiley & Sons.
- Morris, Michael H (2014). Kuratko, Donald F& and Covin, Jeffrey G . “ Corporate Entrepreneurship & Innovation”. 2nd Edition South-Western, Cengage Learning.
- Mousakhani M., Gharakhani D. (2013) "Identifyingand ranking of technology transfer factors by MADMtechniques", Journal of Development & Evolution Management, No. 15, pp. 1-8.
- Munkongsujarit, S. & Srivannaboon, S. (2011). Key success factors for open innovation intermediaries for SMEs: A case study of iTAP in Thailand. In Technology Management in the Energy Smart World (PICMET), 2011 Proceedings of ICMET'11: (pp. 1-8).
- Nahapiet, J & Ghoshal, S (2015), “Effects of Innovation Military Types on Performance”, International Journal of Production Economics, 157 (4).
- Popa, S.; Soto-Acosta, P. & Martinez-Conesa, I. (2017). Antecedents, moderators, and outcomes of innovation climate and open innovation: An empirical study in SMEs. Technological Forecasting and Social Change, 118, 134-142
- Robbins, S. P, (1998). Organizational behavior: Concepts, Controversies Applications, 8th Edition, upper saddle river. NJ: Prantice-Hall, C, 258-261.
- Sisodiya, S. R.; Johnson, J. L. & Grégoire, Y. (2013). Inbound open innovation for enhanced performance: Enablers and opportunities. Industrial Marketing Management, 42 (5), 836-849.
- Sniukas, M. (2007). Strategic Innovation, a Synthesis of the Current Debate. ww.sniukas.com.
- Tan, J. (2006). Growth of industry clusters and innovation: Lessons from Beijing Zhongguancun Science Park. Journal of Business Venturing, 21(6), 827-850.
- Taylor, Baroness (2006). Innovation Strategy: Creating a new environment for innovation within the defence supply chain, MOD, UK.
- Tidd, j. Bessant, J., Pavitt, k. (2001). Managing Innovation, Wiley.
- Van de Vrande, V. & De Man, A. P. (2011). ”A response to “Is open innovation a field of study or a communication barrier to theory development?”, Technovation, 31(4): 185- 186.
- van Someren, T. C. & van Someren-Wang, S. (2017). The Instrument: Strategic Innovation as a New Foundation for Russian Innovation System. In Strategic Innovation in Russia (pp. 81-161). Springer, Cham.
- Verkatraman, N (1989). Strategic orientation of business enterprises: the construct, dimensionality and measurement, Management Science, Vol.35.
- Wang, Y.; Vanhaverbeke, W. & Roijakkers, N. (2012). Exploring the impact of open innovation on national systems of innovation —A theoretical analysis. Technological Forecasting & Social Change, 79, 419 – 428.
- Williamson, M (1996). Innovation Past and Future in Murray and Millett, New York: Cambridge University Press.
- Wilson, K., & Doz, Y. L. (2011). Agile innovation: a footprint balancing distance and immersion. California Management Review, 53(2), 6–26.
- Wilson, K., & Doz, Y. L. (2011). Agile innovation: a footprint balancing distance and immersion. California Management Review, 53(2), 6–26.
- Yang, X. Jayashree, S. & Marthandan, G. (2012). Ideal types of strategic innovation: an exploratory study of chinese cosmetic industry. Business and Management, 7(17), 78-87.
- Yeşil, S, Koska, A, & Büyükbeşe, T (2013), “Knowledge Sharing Process, Innovation Capability and Innovation Performance: An Empirical Study”, Procedia - Social and Behavioral Sciences, 75 (0).
- Zhen, L, Wang, L, & Li, J.-G (2013), “A Design of Knowledge Management Tool for Supporting Product Development”, Information Processing & Management, 49 (4).