1
عضو هیات علمی گروه مدیریت منابع انسانی دانشکده منابع سازمانی دانشگاه افسری و تربیت پلیس امام حسن مجتبی علیه السلام
2
مشاور توان افزایی محلی و توسعه کسب و کارها، کرمانشاه، ایران
چکیده
امروزه در دنیا توسعه کسب و کارهای زنان به عنوان یکی از منابع اشتغالزایی و کارآفرینی شناخته شده است، در صورتی که بتوان از طریق زنان خانه دار و در قالب کسب و کارهای خرد و کوچک زنجیره تولید پوشاک سازمانهای نظامی را تکمیل کرد، ضمن ایجاد کارآفرینی و اشتغالزایی، میتوان به اقتصاد خانوارها و کاهش هزینههای سازمانهای نظامی کمک کرد. در این پژوهش از طرح ترکیبی و از نوع متوالی - اکتشافی بهره برده است. روش تحقیق بخش کیفی تئوری بنیانی و بخش کمی توصیفی – پیمایشی میباشد. جامعه مورد مطالعه این تحقیق شامل؛ نخبگان و کارشناسان یکی از سازمانهای نظامی، متخصصان حوزه کسب و کار و کارآفرینی دانشگاهی و زنان خانهدار خیاط پرسنل سازمانهای نظامی میباشد که با استفاده از نمونهگیری نظری و گلوله برفی انتخاب شدند، کار جمع آوری دادهها تا زمان رسیدن به اشباع تئوریک ادامه یافت. نتایج پژوهش نشان داد که 63 مفهوم استخراج گردید که در 14 مقوله فرعی و 6 بعد شامل؛ عوامل علی، شرایط زمینهای، شرایط مداخلهای، پدیده، راهبردها و پیامدها طبقهبندی شدند. مدل استخراج شده با استفاده تحلیل عاملی تأیید معادلات ساختاری نیز تأیید شد و مشخص شد که در بین مقولهها بیشترین وزن را مقوله فعالیت گروهی و شبکهای با 69. و حمایت دولت و نیروهای مسلح با 60. به خود اختصاص دادند.
حسینیان, شهامت, & حیدری, حسین. (1403). طراحی الگوی توسعه کسب و کار زنان خانه دار در نیروهای مسلح (مورد مطالعه: صنعت پوشاک). مطالعات بین رشتهای دانش راهبردی, (), -.
MLA
شهامت حسینیان; حسین حیدری. "طراحی الگوی توسعه کسب و کار زنان خانه دار در نیروهای مسلح (مورد مطالعه: صنعت پوشاک)", مطالعات بین رشتهای دانش راهبردی, , , 1403, -.
HARVARD
حسینیان, شهامت, حیدری, حسین. (1403). 'طراحی الگوی توسعه کسب و کار زنان خانه دار در نیروهای مسلح (مورد مطالعه: صنعت پوشاک)', مطالعات بین رشتهای دانش راهبردی, (), pp. -.
VANCOUVER
حسینیان, شهامت, حیدری, حسین. طراحی الگوی توسعه کسب و کار زنان خانه دار در نیروهای مسلح (مورد مطالعه: صنعت پوشاک). مطالعات بین رشتهای دانش راهبردی, 1403; (): -.