nn

Document Type : Research Paper

Author

associate professor, SNDU


منابع و ماخذ

الف) منابع فارسی
- آشوری، داریوش (1375). تعریف‌ها و مفهوم فرهنگ، تهران: انتشارات مرکز فرهنگی آسیا.
- دهقانی‌پوده، حسین؛ پاشایی هولاسو، امین (1395). «تاثیر فرهنگ سازمانی بر ظرفیت‌ها و محرک‌های‌ نوآوری دفاعی»، فصلنامه مدیریت توسعه و تحول، شماره 27، صفحات 27-43.
- رابینز، استیفن پی (1378). رفتار سازمانی (مفاهیم، نظریه‌ها، کاربردها)، ترجمۀ علی پارسائیان و سیدمحمد اعرابی، چاپ دوم، تهران: انتشارات دفتر پژوهش‌های فرهنگی.
- زارعی‌متین، حسن (1382). مبانی سازمان و مدیریت: رویکرد اقتضایی، چاپ دوم، تهران: انتشارات دانشگاه تهران.
- سعیدی، پرویز (1382). بودجه و بودجه‌ریزی دولتی، چاپ اول، تهران: انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی.
- صالحی، سیدمحمدرضا؛ میرسپاسی، ناصر؛ فرهنگی، علی‌اکبر (1394). «شناسایی فرهنگ سازمانی بر اساس مدل دنیسون (مورد مطالعه: سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران)»، فصلنامه مدیریت فرهنگ سازمانی، دورۀ سیزدهم، شماره 3، صفحات 878-857.
- فیض‌بخش، علیرضا (1390). کارآفرینی عمومی، چاپ اول، تهران: انتشارات طرح نوین اندیشه.
- گودرزی، اکرم؛ گمینیان، وجیهه (1381). اصول، مبانی و نظریه‌ها جو و فرهنگ سازمانی، چاپ اول، اصفهان: جهاد دانشگاهی واحد اصفهان.
- مقیمی، سیدمحمد (1383). «عوامل مؤثر بر کارآفرینی سازمانی در بخش خدمات اجتماعی و فرهنگی دولتی ایران»، مجله فرهنگ مدیریت، سال دوم، شماره هفتم، زمستان 1383، صفحات 78 – 27.
- مورهد، گریفین (1390). رفتار سازمانی، ترجمه سیدمهدی الوانی و غلامرضا معمارزاده، چاپ شانزدهم، تهران: انتشارات مروارید.
- هاشم‌زاده، ابراهیم؛ حاجی‌حسینی، حجت‌الله؛ رادفر، رضا؛ ملک‌زاده، کرامت (1393). «عوامل موثر در ایجاد توانمندی‌های نوآوری (مطالعه موردی یک مرکز پژوهشی صنعت هوایی در ایران)»، نشریه مدیریت نوآوری، سال سوم، شماره 1، صفحات 100-75.
- هوشنگی، محسن؛ الهی، سیدمجید؛ امین افشار، زهرا؛ صدوق، سیدمحمود (1394). «بررسی تاثیر فرهنگ سازمانی و سبک رهبری بر پذیرش تکنولوژی و مدیریت دانش (مورد مطالعه: شرکت‌های تولیدی استان قزوین)»، فصلنامه مدیریت فرهنگ سازمانی، دورۀ سیزدهم، شماره 3، صفحات 762-739.
 
ب) منابع انگلیسی
- Ajmal, M. M.; Koskinen, K. U. (2008). “Knowledge Transfer in Project-Based Organizations: An Organizational Culture Perspective”. Project Management Journal, 39(1), 7–15.
 
- Amin Bidokhti, Ali Akbar; Makvand Hoeeini, Shahrokh (2011). "The relationship between organizational culture and knowledge management in the city of Semnan Education", Journal of strategy, the twentieth year, No. 59, pp. 216-191.
 
- Baret, M. (2004). "Understanding the meaning of collobration in the supply chain", An International Journal of supply chain management 9 (1): 30-42.
 
- Brown, Andrew (1995). Organizational culture. London, Pitman pulishing.
 
- Cohen, D. (1993). Creating and Maintaining Ethical Work Climates: Anomie in the Workplace and Implications for Managing Change, - Business Ethics Quarterly, Vol. 3, pp. 343-58.
 
- Damanpour, F. and Schneider, M. (2008). “Characteristics of Innovation and Innovation Adoption in Public Organizations: Assessing the Role of Managers”; Journal of Public Administration Research and Theory, Vol. 19, pp. 495–522.
 
- Denison, D. R. (1996). What is the difference between organizational culture and organizational climate? Academy of Management Review, 21(3), 619-654.
 
- Denison, D.R., Haaland, S. and Goelzer, P. (2004). Corporate Culture and Organizational Effectiveness: Is Asia Different from the Rest of the World? Organizational Dynamics, Vol. 33, No. 1, pp. 98-109.
 
- Douglas, M. (1985). Measuring Culture: A Paradigm for the Analysis of Social Organization, Columbia University Press, New York, NY.
 
- Farahi, Borzo; Sanjaghi, Mohammad Ebrahim; Soltani, Mohammad Reza (2013). "Define and design a cognitive model, measure and manage organizational culture", Journal of strategy, culture, number twenty-first, pp. 138-113.
- Ghorbani zadeh, Vaj Allah; Hormanesh, Fatemeh (2011). "The role of culture, learning and knowledge management in organizational agility", Journal of improvement and change management, twenty-first year, No. 65, pp. 72-47.
 
- Goldman R.N., Nagel R.A (1995). Agile competitors and virtual organizations: strategies for enriching the customer, Van Nostrand.
 
- Hofsted, G. (1997). Cultures and organization. New York, Mc Graw Hill. York: Wiley.
 
- James, L. R., Choi, C. C., Ko, C.-H. E., McNeil, P. K., Minton, M. K., Wright, M. A., et al. (2007). Organizational and psychological climate: A review of theory and research. European Journal of Work and Organizational Psychology, 17(1), 5-32.
 
- Jones, G. (2011). Design theory and organizational change, translating Safarzadeh and MR assets, Tehran: the kind of book publishing.
 
- Karimi, Asef; Rahmani, Soma (2015). "Business models designed for agility Organization (CASE STUDY: Company Saipa)", Journal of Entrepreneurship Development, Volume VIII, Issue II, pp. 410-391.
 
- Louis MR (2012). Surprise and sense making: what newcomers experience in entering unfamiliar organizational settings. Journal of personnel Management, Vol. 25, Pp. 1-226.
 
- Molla Hosseini, Ali; Mostafavi, Shahrzad (2007). "Organizational Agility Assessment using fuzzy logic", the monthly policy eighteenth year, vol. 186, pp. 5-3.
 
- Pour faraj, Ali Reza; Keshavarz, Hadi; Ansari, Habib (2012). "Culture: the heart of the knowledge-based economy in economic growth and development", Cultural Engineering Journal, Issue 64 and 63, pp. 28-13.
 
- Schein, E. (1990). “Organizational culture”. American Psychologist, 45(2), 109–119.
 
- Schein, E. H. (1985). Organizational Culture and Leadership, Jossey-Bass, San Francisco, CA.
 
- Schein, Edgar (2004). Management, organizational culture and leadership, translating B. Farhi Bvznjany and optical Shamseddin Najafi, Tehran: Young Broadcasting. Rezaeiyan.
 
- Schumpeter, J.A (2010). Theoric Derwirtscha Ftilichen Entwickelung, Leipzig: Duncker & Hamboldt.
- Smeltzer, L. R. & Leonard, D. J. (1994). Managerial Communication Strategies and Application, J. M. Post Graphics, Crop., USA.
 
- Verkatraman N (1989). Strategic orientation of business enterprises: the construct, dimensionality and measurement, Management Science; 35.
 
- Wonglimpiyarat, J., (2004). “The Use of Strategies in Managing Technological Innovation”. European Journal of Innovation Management, 7(3): 229-250.
 
- Yang, CH., & Liu, H. M. (2012). Boosting firm performance via enterprise agility and network Structure. Management Decision, 50 (6), 3 – 30.
 
- Yesil, S & Dereli, S.F (2013). An empirical investigation of the organization justice, knowledge sharing and innovation capability. Procedia – Social and Behavioral Sciences, Vol.75. Pp.199-208.
 
- Zheng, W. (2008). “A social capital perspective of innovation from individuals to nations: where is empirical literature directing us?”, International Journal of Management Reviews, 10(4), 1-39.