منابع
الف- فارسی
آجیلی، هادی ؛ مصیبی، منا، (1394)، دیپلماسی رسانه ای ایران در مذاکرات هسته ای، مدیریت رسانه، مرداد، شماره13 : 45 - 62.
احدی، افسانه، (1389) دیپلماسی عمومی:چهارچوب مفهومی و نظری، در کتاب :محمود واعظی، دیپلماسی عمومی و سیاست خارجی، تهران: مجمع تشخیص مصلحت نظام، مرکز تحقیقات استراتژیک، گروه پژوهشی سیاست خارجی.
تاجیک، محمدرضا. (1384) روایت غیریت و هویت در میان افغانستانیان. تهران، فرهنگ گفتمان
ثقفی، محمود، (1388)، انرژی های قابل تجدید، تهران: موسسه چاپ و انتشارات دانشگاه تهران
خرازی آذر، رها، (1394)، دیپلماسی رسانه ای، توان نوین استراتژیک کشورها، تهران: پایگاه اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی.
خرازیآذر، رها (1386)، سایبر دیپلماسی: دیپلماسی در عصر تکنولوژیهای اطلاعات و ارتباطات، مجموعه مقالات رسانه، کارکردها و آسیبها (شماره 9)، تهران، پژوهشکده تحقیقات استراتژیک.
خوشروزاده، جعفر ( 1382 ). میشل فوکو و انقلاب اسلامی رویکردی فرهنگی از منظر چهره های قدرت. مجله اندیشه انقلاب اسلامی، 7 و 8 : 191 – 174
رضائیان، علی، (1383)، مبانی مدیریت رفتار سازمانی، تهران: سمت.
رضایی، مصطفی، خلجی، مریم، (1398)، نقش دیپلماسی رسانه ای بر قدرت ملی در عصر جدید، مدیریت رسانه، آذر و دی، شماره 46، :19 -30.
رضوی زاده، نورالدین، (1381) اولویت های خبری در روزنامه ها بررسی میزان و نحوه برجسته سازی مسائل فرهنگی در روزنامه ها، فصلنامه نامه پژوهش، شماره 4: 115-166
رفیعی راد، جواد. (1399). بررسی میزان تأثیر فضای مجازی بر باورها و اعتقادات کاربران شبکههای اجتماعی. مطالعات بین رشتهای دانش راهبردی, 10(41), 220-201.
شکرخواه، یونس (1374)، خبر، تهران: انتشارات مرکز مطالعات و تحقیقات رسانه ها.
شکری رفسنجانی، رضا، انوشه، ابراهیم، امین فرد، احمد، حسینی، سیدمحمد، (1399)، کارکرد دیپلماسی رسانه ای صدا و سیمای ج.ا.ا برای تامین منافع ملی در دوران بحران کرونا، جستارهای سیاسی معاصر ،سال یازدهم، شماره 4.
شیرآلیلو،تورج( 1396)، دیپلماسی رسانه ای؛ ابزار قدرت نرم و مکمل دیپلماسی رسمی،مصاحبه با خبرگزاری ایرنا؛ 17 / 6 / 96 ، نشانی اینترنتی:www.irna,ir/news/82668901/
عولاجانی، فاطمه (1398)، ساختار دیپلماسی رسانه ای ایران و آمریکا (تحلیل محتوای صفحه ی توییتر وزرای امور خارجه ایران و آمریکا، پایان نامه کارشناسی ارشد، راهنمایی رضا نقیب السادات، دانشگاه علامه طباطبایی.
فوکو، میشل ( 1390 ). باید از جامعه دفاع کرد، ترجمه رضا نجف زاده. تهران: نشر رخ داد نو.
کاستلز، مانوئل، (1396)، قدرت ارتباطات، ترجمهی حسین بصیریان جهرمی، تهران: علمی و فرهنگی
کاستلز، مانوئل (1380)، عصر اطلاعات؛ قدرت هویت، ترجمة حسین چاووشیان، انتشارات طرح نو، تهران.
گیلبوا، ایتان (1388)، ارتباطات جهانی و سیاست خارجی، ترجمه حسام الدین آشنا و محمد صادق اسماعیلی، تهران: دانشگاه امام صادق(ع)
محکی، علی اصغر (1386)، احیای مردم بحران زده، تهران: انتشارات دانشکده ارتباطات دانشگاه تهران
نجات بخش اصفهانی، علی؛ باقری، اکبر (1387) نقش رسانه های جمعی در پیشگیری از بحران ها، پژوهش های ارتباطی(15)، ش 56، 137-158
نژاد بهرام، زهرا، ملکیان، نازنین، تربتی، سروناز (1400)، دیپلماسی توئیتری ایران در سال خروج آمریکا از برجام؛ یک گام به پیش، رسانه و فرهنگ، سال یازدهم، شماره اول، بهار و تابستان، 337-303.
نوربخش،سید محمد باقر( 1398) دیپلماسی رسانه ای- خبرگزاری ایرنا؛ 12 اردیبهشت، نشانی اینترنتی: www.irna,ir/news/83300703/
هریسون، جفری و جان، کارون (1378)، مدیریت استراتژیک، ترجمه بهروز قاسمی، تهران: آبتین.
ب- انگلیسی
Chhabra,Radhik;(2020) Twitter Diplomacy: A Brief Analysis; , ORF Issue Brief No. 335 January 2020, Observer Research Foundation
Deleuze,Gilles, & Guattari, Felix (1987) Athousand Plateaus: Capitalism and Schisophrenia (Brian Massumi, Trans.). Minneapolis: University of Minneasota Press.
Duncombe,constance(2019);The Politics of Twitter: Emotions and the Power of Social Media ;international politics sociology-vol 13,December;page409-429
https://www.nytimes.com/interactive/2019/11/02/us/politics/trump-twitter-presidency.html
Douai, Aziz & Nichols, John S. (2009), International broadcasting and the management of foreign public opinion: The case of Al-Hurra Television in the "Arab Street", Thesis (Ph.D.), Pennsylvania State University.
Gilboa (2001). Diplomacu & Statecraft. Diplomacy in the media age: Three models of users and effects. 1- 28
Granovetter, Mark (1990). Structural Analysis in the Social Science Network, Cambridge University Press.
Manor Ilan,(2020),Diplomacy in 280 charechters,www.reserchgate.net Sebi , Philip,92012)”, real time-time diopomacy: politics and power in the social media era “New Yourk :Pagrave Macmillan
Sobel, M., Riffe, D., & Hester, J. B. (2016). Twitter Diplomacy? A Content Analysis of Eight US Embassies’ Twitter Feeds. The Journal of Social Media in Society, 5(2), 75-107, retrieve from: http://www.thejsms.org/
Taylor. Ph., (2009). Public Diplomacy and Strategic Communi-cations, in Snow, Nancy, and Philip M. Taylor, Routledge Hand-book of public Diplomacy, New York and London.
Xiangtao, D. W. (2009), News Outlook in international broadcasting: a case study of Radio Australia's Connect Asia program , Masters Research thesis , The University of Melbourne, 2009.