The pattern of evolution of the humanities

Document Type : Research Paper

Authors

1 Higher National Defense University

2 Head of the Higher Education Development Group of the Ministry of Science, Research and Technology

Abstract

Intelligent measures in complex, variable and human issues require software or pattern of identification, evaluation and decision making. At best, however, not all factors are identified or managed. This is also true of the evolution of the humanities. The purpose of this article is to find a mechanism for the Islamization of sciences and to provide a content and management roadmap for it. Pattern finding using the brainstorming method has been used. In the proposed model, the evolution of the humanities is pursued in a balanced and coordinated manner from three aspects: content, program and the organization of the humanities. . The proposed model has the ability to provide a roadmap and prioritize in changing conditions; The contraction and expansion of its components in the management of change in proportion to the capabilities of Venice and the presentation of short, medium and long-term plans in each sector. Also, due to the separation and relationship between content and management factors, it provides the ability to change simultaneously in both issues. With the mentioned features, it is predicted that the proposed model can be used by responsible organizations, especially the Humanities Transformation Council

Keywords


  • منابع

    • آذربایجانی، مسعود، کاظمینی ، سید محمد حسین، 1394، درآمدی بر نظریه مدیریت تحول درعلوم انسانی با تاکید بر نقش محوری عووامل جامعه شناسی، فصلنامه روش­شناسی علوم انسانی، ص 57-94
    • بیانات مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) دردیدار با جمعی از استادان نخبگان وپژوهشگران دانشگاه های کشور سال 20/3/1397).
    • بیانات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) دردیدار با جمعی از بانوان کشور 28/7/1388.
    • پیروزمند، علی رضا، 1393،رابطه منطقی دین وعلوم کاربردی، کتاب فردا،ص162-93
    • پیروزمند، علیرضا، 1389، الگوی مفهومی تحول علوم انسانی اسلامی. پروژه تحقیقاتی، دفتر تحصیلات تکمیلی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری.
    • پیروزمند، علیرضا، 1391، الگو و راهبرد تحول در علوم انسانی، مجموعه مقالات همایش تحول در علوم انسانی، جلد دوم، با مشارکت فرهنگستان علوم اسلامی و دانشگاه تهران.
    • جمالی، مصطفی،1390، هویت علوم انسانی اسلامی،از دیدگاه روش شناختی، فصلنامه پژوهش، سال سوم، شماره اول، بهار وتابستان،ص 30-5
    • خسرو پناه ، عبدالحسین، 1394، درجستجوی علوم انسانی اسلامی تحلیل نظریه های علم دینی و آزمون الگوی حکمی – اجتهادی در تولید علوم انسانی، انتشارات معارف، جلد دوم ، ص
    • خسرو پناه ، عبدالحسین، 1396، کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی، چیستی ، ساخت ها و فرایندهای تحول درآن، دوره سوم شمار1، ص 257-284
    • شیخ زاده، حسین، 1396، ناکارآمدی علوم انسانی درایران وراهکارهای برون رفت از آن، با تاکیدبر علم سیاست، فصلنامه علمی تخصصی مطالعات تحول درعلوم انسانی، سال پنجم، شماره هشتم
    • عبدی، اسماعیل،1391، طراحی وتبیین الگوی تدوین خط مشی ملی تحول درعلوم انسانی، مطالعات الگوی پیشرفت اسلامی ایرانی، سال اول، شماره اول
    • قلی پور، حسین، چیت سازیان، علی رضا، 1396، ابعاد ومولفه های تحول در علوم انسانی در اندیشه مقام معظم رهبری و دلالت های آن بر علوم انسانی مطلوب جمهوری اسلامی ایران، فصلنامه راهبرد فرهنگ، شماره 37
    • گزارش عملکرد تحول علوم انسانی،1399، حوزه معاونت آموزشی وزارت علوم، تحقیقات وفناوری
    • میرباقری، محمد مهدی،1390، فلسفه نظام ولایت و علم دینی، پایگاه اطلاع رسانی به نشانیir
    • میرباقری، محمد مهدی،1394، طراحی منظومه روشی بر اساس فلسفه دلالت راه هماهنگ سازی علوم بر محور معارف نقلی، پایگاه اطلاع رسانی به نشانیir
    • بیشه، مجید، (1400)،هم افزایی کارگزاران تراز به مثابه سفیران تحول گرا،تعالی بخش و تمدن ساز(شایستگی ها و راه های تقویت آن)، فصلنامه علمی مطالعات بین رشته ای دانش راهبردی، سال دوازدهم، 46
    • خسروسهل آبادی، ابوالقاسم، امینی، سید جواد، 1398، نگرش کیفی به تمدن اسلامی در هزاره جدید، فصلنامه علمی مطالعات بین رشته ای راهبردی، سال نهم، شماره 26