synergy of public officials aligned as transformative, transcendental and civilized ambassadors (competencies & ways of its improvement)

Document Type : Research Paper

Author

Allameh Tabataba’i University

Abstract

To achieve a new Islamic civilization, the public officials' role in the efficiency of religion and excellence of the Islamic system is exclusive. In this regard, this Article attempted to take steps to establish the Islamic Government in the new chapter of the life of the Islamic Republic of Iran by counting the components of competency of the public officials aligned with The Islamic Republic of Iran and improving those components.

In the research process, having used textual Grounded Theory, all Ayatollah Khamenei’s statements were recorded among the public officials, and the data were analyzed by open, selective and theoretical coding.

Based on the strategy-oriented and value-oriented approach in specifying the competencies, 22 main categories for public officials' competencies and also 16 main categories for their improvement were identified.

Government of the Islamic Republic of Iran can be effective at the horizon of the civilization of Islamic Revolution in the universe, by effectively training and organizing the public officials aligned with The Government of the Islamic Republic of Iran, in line with the transformative, transcendental and civilized competencies, having used ways to strengthen the internal construction, generational cohesion, identifying and guiding talented young human resources and expanding think tanks and shall take firm steps toward civilization through synergy of its public officials in the form of " transformative, transcendental and civilized ambassadors".

Keywords

Main Subjects


  • بع

    الف- فارسی

    • قرآن کریم
    • اخوان، محمّدجواد؛ ناقدی، امیرعلی؛ خاکی، محسن؛ سلامی پوریان، محمّدمهدی و آذرنوش، مصطفی (1398)، «انقلاب در گام دوم»، تهران: دیدمان.
      • بهمنی، محمدرضا (1393)، «تمدّن نوین اسلامی در اندیشه آیت الله خامنه ای (چیستى و چگونگى تکامل تمدّنى جمهونی اسلامى ایران؛ فصلنامه علمى پژوهشى فلسفه و الهیات، سال نوزدهم، شماره دوم، تا بستان، صص: 237-198.
      • بیگدلی، عطاءالله (1396)؛ «تمدن شناسی؛ درآمدی بر ظهور و افول تمدن ها و وضعیت تمدنی انقلاب اسلامی»، تهران: انتشارات بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (ع).
    • پایگاه اطلاع‌رسانی khamenei.ir
      • پورجبلی، ربابه و عابدینی، صمد (1391)، «بررسی عوامل جامعه شناختی مؤثر بر پدیده انسجام بین نسلی در میان جوانان و مقایسه آن با والدین»؛ فصلنامه جامعه شناسی مطالعات جوانان، سال دوم، شماره پنجم، بهار، صص: 72-51.
    • پورعابدی، محمّدرضا؛ ضرابی، وحید؛ سجادی نائینی، حنان و رضی، زهرا (1395)؛ «طراحی مدل شایستگی چندبعدی مدیران و کارکنان»؛ فصلنامه پژوهش های مدیریت منابع انسانی دانشگاه جامع امام حسین (ع)، سال هشتم، شماره دوم، تابستان، صص 52-27.
    • جعفری، روح الله (1399)؛ «گزارش حکمرانی پیشرفت»؛ تهران: پژوهشکده اندیشه دفاعی مؤسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاعی ودجا.
      • جهان بین، فرزاد (1398)؛ «درس گفتار تمدّن نوین اسلامی»؛ تهران: آفتاب توسعه، چاپ اول.
    • حصیرچی، امیر؛ سلطانی، محمدرضا و فرهی بوزنجانی، برزو (1390)، «الگوی شایستگی مدیران نظام در اندیشه مقام معظم رهبری»؛ فصلنامه نظارت و بازرسی، سال پنجم، شماره 17، صص 38-7.
      • ذاکری، محمّد و اسدی، اسماعیل (1396)؛ «شایستگی و جانشین پروری در نظام اداری»، تهران: سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی.
    • زاهدی، شمس السّادات و شیخ، ابراهیم (1389)؛ «الگوی قابلیت های راهبردی مدیران میانی دولتی»؛ مطالعات مدیریت راهبردی، شماره 1، صص 139-95.
    • سایت جامع امام خمینی (ره) com
    • شهگلی، امیرحسین و پارسایی، جواد (1396)؛ «استعدادیابی در حکمت اسلامی: درآمدی بر استعدادیابی در حوزه ی علم النفس، مزاج شناسی، اقلیم شناسی و فراست»؛ تهران: دانشگاه امام صادق (ع)، بسیج دانشجویی.
    • عسگری، ناصر؛ نیکوکار، غلامحسین؛ صفری، حسین و غلامی، مهرداد (1394)؛ «الگوی شایستگی های مدیران دولتی جمهوری اسلامی ایران بر اساس سند چشم انداز 1404»؛ مدیریت در دانشگاه اسلامی، سال چهارم، شماره 1، بهار و تابستان، صص 38-23.
    • غلامی، رضا (1396)؛ «فلسفه تمدّن نوین اسلامی»، تهران: شرکت انتشارات سوره مهر.
      • لوننبرگ، فردریک و آیربی، بورلی (1393)؛ «روش شناسی تحقیق و نگارش پایان نامه»، قربانی زاده و حسینی مرام (مترجمان)، تهران: بازتاب.
      • محمدی مزرعی، خدیجه و نادری، مهدی (1397)؛ «ماهیت و ارکان دولت اسلامی در دیدگاه حضرت آیت الله خامنه ای»؛ فصلنامه علمی پژوهشی رهیافت انقلاب اسلامی، سال دوازدهم، شماره 61، بهار ، صص 61-88.
    • مینتزبرگ، هنری (1398)؛ «قصه های شب برای مدیران»، نقوی، بابایی و محمدی (مترجمان)، تهران: میلکان، چاپ هشتم.

     

     

     

     

     

    ب- انگلیسی

    • Allena, Stuart, Williamsb, Peter, Allenc, Danielle (2018), "Human resource professionals' competencies for pluralistic workplaces", The International Journal of Management Education, pp: 309–
    • Chen, T., Fu, M., Liu, R., Xu, X., Zhou, S., & Liu, B. (2019). How do project management competencies change within the project management career model in large Chinese construction companies? International Journal of Project Management, 37(3), 485-500.
    • Hwang, Huei-Lih, Kuo, Tian-Yuan (2018), "Competency in delivering health education: A concept analysis", Journal of Interprofessional Education & Practice, pp:20-25.
    • Laraa, Francisco J, Salas-Vallinab, Andres (2017), "Managerial competencies, innovation and engagement in SMEs: The mediating role of organisational learning", Journal of Business Research, pp: 152–
    • Mattingly, V., & Kraiger, K. (2019). Can emotional intelligence be trained? A meta-analytical investigation. Human Resource Management Review, 29(2), 140-155.
    • Sethumadhavan Lakshminarayanan, Yogesh P. Pai, Badrinarayan Srirangam Ramaprasad, (2016) "Competency need assessment: a gap analytic approach", Industrial and Commercial Training, Vol. 48 Issue: 8, pp.423-430

    Suhairom, N., Musta’amal, A. H., Mohd Amin, N. F., Kamin, Y., & Abdul Wahid, N. H. (2019). Quality culinary workforce competencies for sustainable career development among culinary professionals. International Journal of Hospitality Management, 81, 205-220.