Transfer of learning in logistic organization

Document Type : Research Paper

Authors

1 faculty

2 Ph.D.t of Higher Education Management at Kharazmi University

3 کارشناس

Abstract

the aim of this study is to identifies factors that impacts transfer of learning to logistic agencies. in order to collect data questionnaire was applied ، which was based on Holton questionnaire and validity and reliability were approved using statistical techniques ، content validity was considered and the reliability of the questionnaire was calculated by Cronbach 's alpha that showed high reliability . the statistical population of this study included employees of one of the logistics organizations in which selected based on the Morgan table .questionnaires were analyzed byPLS and spss software . the results show that the main factors affecting the transfer of learning include organizational factors ، individual factors ، educational factors and meta - organizational factors and each of these core elements has other effective elements on the transfer of learning in logistic organizations and finally some suggestions were offered. . key word: education, learning, transfer of learning, logistic organization.

Keywords

Main Subjects


  • فهرست منابع و مآخذ

    الف. فارسی

    • ابیلی، خ و دیگران. (1394). تدوین الگوی اثر بخشی انتقال یادگیری در راستای بازگشت سرمایه انسانی در توسعه منابع انسانی با تاگید بر مدیریت شهری. اقتصاد و مدیریت شهری, 98-79.
    • تقوی فرد، م؛ رحیمیان ، ح؛ نجفی، ع. (1394). بررسی وضعیت انتقال آموزش و اولویت بندی عوامل موثر بر آن در صنعت پتروشیمی با تکنیک فرایند سلسله مراتبی گروهی. آموزش و توسعه منابع انسانی، 101-75.
    • توکلی, ث. (1388). ضرورت ارزشیابی دوره های آموزشیضمن خدمت در کتابخانه ها: رویکردی اثربخش در مدیریت منابع انسانی. نشریه الکترونیکی سازمان کتابخانه ها. دوره 1 شماره 4، 39-54.
    • جعفر زاده، ر.(1368). الگوی انتقالی در ارزیابی اثر بخشی آموزش کارکنان. مجله تدبیر, شمارره 186 ،52.
    • خراسانی؛ ا؛ عباس پور, ع؛ وفایی زاده ؛ م.(1394). بررسی عوامل موثر بر انتقال آموزش در آموزش های ضمن خدمت کارکنان غیر هیئت علمی دانشگاه تهران با استفاده از مدل هولتون . آموزش و توسعه منابع انسانی،سال دوم شماره 5, 25-1.
    • دادگر پناه، ژ & عرفانی، م. (1392). پیش بینی ابعاد جو یادگیری با انتقال آموزش در بیمارستان میلاد تهران و ارائه  مدل. فصلنامه بیمارستان،( سال دوازدهم شماره4) ص62.
    • داوری، ع& رضا زاده، آ. (1395). مدل سازی معادلات ساختاری با نرم افزار pls.تهران: سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی.
    • سادات میر نیام،ف؛ پزشکی راد، غ؛ زمانی میاندشتی، ن.(1391). بررسی سیستم انتقال یادگیری در دوره های آموزشی مدرسه در مزرعه در استان فارس. مجله تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی( شماره 3), 42-2.
    • لطفی، ح؛ آهنچیان، م؛کرمی، م. (1395). شناسایی عوامل غیر آموزشی موثر بر به کارگیری آموزش ها در سازمان: محیط سازمان و عوامل فراسازمانی. پژوهش های مدیریت منابع انسانی(دوره 6 شماره 1).
    • محجوب عشرت آبادی، ح & شاطری، ک. (1396). انتقال یادگیری در سازمان ها. تهران: انتشارات دانشگاه تهران.
    • محمدی، م.(1395). ارزشیابی عوامل مؤثر بر انتقال یادگیری دوره های آموزشی ضمن خدمت پرستاری به محیط کار بر اساس مدل انتقالی هالتون. مجله توسعه آموزش در علوم پزشکی،( دوره 9 شماره 23), 89-83.
    • میرکمالی, س & مناجی نیمور،ع.(1393). شناسایی عوامل مرتبط با انتقال آموزش به محیط کار از دیدگاه متخصصان شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی با استفاده از روش دلفی. نشریه علمی پژوهشی بهبود مدیریت،( سال هشتم شماره2)، 73-98.
    • یوزباشی، ع.(1395). عوامل سازمانی زمینه ساز انتقال یادگیری به محیط کار(مطالعه موردی :شرکت ملی گاز ایران). فصلنامه آموزش و توسعه منابع انسانی،( سال سوم، شماره 9)،21-45.

     

     

    ب- انگلیسی

    Awais Bhatti, M .; Kaur, S. (2010). The role of individual and training design factors on training transfer, Journal of European Industrial Training, Vol. 34, No. 7, pp. 656-672. ‏

    Baldwin T.T, Ford J.K. transfer of training: a review and directions for future research. personnel psychology. vol.41.no1. iss.1, (1998) pp 63-105.

     Bell, B. S., & Kozlowski, W. (2002). Goal orientation and ability: Interactive effects on selfefficacy, performance, and knowledge. Journal of Applied Psychology, 87(3), 497–505.

    Brinkerhoff, R. O.; Montesino M. U. (1995). Paternships for traning transfer: Lessonsfrom acorate study, human resource development quarterly, vol.6, iss.3, pp 263-274.

    Burke, L. A.; Hutchins, H. M. (2007). Training transfer: An integrative literature review, Human resource development review, Vol.6, No.3, pp. 263-296.‏

    Coetesee, W. J.;  Eiselen, R.;  Basson, J. (2006). Validation of the learning transfer system inventory in the South African context, (Part 1), Journal of industrial psychology, vol. 32, no. 2, pp 46-55.

    Chiaburu, D. S., & Marinova, S. V. (2005). What predicts skill transfer? An exploratory study of goal orientation, training self-efficacy and organizational supports. International Journal of Training and Development, 9(2), 110–123.

    Cromwell, S. E.; Kolb, J. A. (2004). An examination of work-environment suppory factors affecting of supervisory skills traning to the workpace, human resource development quarterly, vol. 15, iss. 4, pp 449-471.

     

    Cronbach, L. (1951). Coefficient Alpha and The Internal Structure of Tests. Psychometrika,16(3), 297-334.

    Guerrero, S., & Sire, B. (2001). Motivation to train from the workers’ perspective: Example of french companies. International Journal of Human Resource Management, 12(6), 988–1004.

    Friesen, K. Traning transfer: A corporate strategy for applying skills and knowledge workplace. solutions for learning and performance.2009: 1-15.  

    Griffin, R. (2011). Seeing the wood for the trees: workplace learning evaluation, Journal of European Industrial Training, Vol. 35, No. 8, pp. 841-850.‏

    Holton III, E. F.; Bates, R. A.; Ruona, W. E. (2000). Development of a generalized learning transfer system inventoryHuman resource development quarterly, Vol. 11, No. 4.‏

    Holton, E. F. (1996). The flawed four-level evaluation model, human resource development quarterly,vol. 7, iss. 1, pp. 5-21.

    Holton, E. F.; Bates, R. A.; Seyler, D. L.; Carvalho, M. B. (1997). Toward construct validation of a transfer climate instrument, Human Resource Development Quarterly, Vol. 8, No. 2, pp. 95-113.‏

    Khan, I.; Mufti, S.; Nazir, N. A. (2015). Transfer of Training: A Reorganized Review on Work Environment and Motivation to TransferInternational Journal of Management, Knowledge and Learning, Vol. 4, No. 2, pp. 197-219.‏

    Kia, N.; Bin Ismail, I. (2013). The relationship between Environmental Characteristics and Training Transfer, International Journal of Business and Social Science, Vol. 4, No. 12, PP.196-203.

    Kirwan, C.; Birchall, D. (2006). Transfer of learning from management development programmes: testing the Holton modelInternational Journal of Training and DevelopmentVol. 10, No. 4, pp. 252-268.

    Kontoghiorghes, C. (2004). Reconceptualizing the learning transfer conceptual framework: Empirical validation of a new systemic modelInternational journal of training and development, Vol. 8, No. 3, pp.210-221.

    Laker, D. R. (1990). Dual dimensionality of training transfer. Human Resource DevelopmentQuarterly, 1(3), 209–223.

    Lim, Doo Hun.; Morris, Michael Lane. (2006). Influence of Trainee Characteristics, Instructional Satisfaction, and Organizational Climate on Perceived Learning and Training Transfer, Human Resource Development Quarterly, Vol. 17, No. 1.

    Machin, M. A.; Fogarty, G. J. (2004). Assessing the antecedents of transfer intentions in a training context, International Journal of Training and Development, Vol. 8, No. 3, pp. 222-236.‏

    Nijman, D. J. J.; Nijhof, W. J.; Wognum, A. A. M.; Veldkamp, B. P. (2006). Exploring differential effects of supervisor support on transfer of training, Journal of European industrial training, vol. 30, iss. 7, PP 529-549. ‏

    Nur, F. A. Y.; Ruhizan, M. Y.; Bekri, R. M. (2015). Learning transfer in national occupational skill standard (NOSS) system and workplace learning: how training design affect it?, Procedia-Social and Behavioral Sciences174, pp156 – 163.

    Park, J.-H., & Wentling, T. (2007). Factors associated with transfer of training in workplace e-learning. Journal of Workplace Learning, 19(5), 311–329.Quesada-Pallares, C. (2012). Training transfer evaluation in the Public Administration of Catalonia: the MEVIT factors model, Procedia-Social and Behavioral Sciences, Vol. 46, pp. 1751-1755.‏

    Smith, R.; Jayasuriya, R.; Caputi, P.; Hammer, D. (2008). Exploring the role of goal theory in understanding training motivation, International Journal of Training and Development, Vol. 12, No. 1, pp. 54-72.‏

    Walter, L. (2012) Enhancing the transfer: A focus on the individual, 360 The Ashridge Jornal, pp 34-41.